Audi 200 Treser Liner




A galériáért kattints a képre.

"A legszebb Audik az Avant változatok." Az egykori szövetségi gyűlés tagja Fritz Haberl, aki egyben Dél-Németország legnagyobb Audi és VW kereskedésének a MAHAG főnöke, valamint a ZdK elnöke is volt, nem tudott ezzel a jelmondattal mit kezdeni. Ő valóban egy kombit szeretett volna, de nem "csak" egy átlagos Avant-ot. Ennek hatására Walter Treser elhatározta, hogy készít egy egyedi autót, egy Avantból és egy Limusine házasításával. Miután 1984-ben még nem létezett 200 Avant, így alapnak egy 100 Avantot választott. A 200 Limusine a hiányzó merevítések miatt nem jöhetett szóba a donor autó szerepére. Az Avant tetejének egy részét eltávolították, valamint a C oszlopokat, és a hátsó ablak körüli részt egy Limusin-ról átépítették. Az autó hátulja egy rövidített Sedan és Avant csomagtér ajtónak a kombinációja, mivel az jellemzően kombi szerű nyitást szerették volna megőrizni. Az autó előre-hátra 200-as lámpákat kapott, valamint a hátsó oldal ablakok egyediek, méretre gyártottak.

Egy Treser Liner-ért a vevőnek 99.000 német márkát kellett fizetnie (ebben benne volt az átalakított autó ára is), ezáltal az autó kétszer olyan drága volt, mint egy gyári Audi 200 Turbo, melynek ára akkoriban 45.800 német márka volt, ami nem kevés pénznek számított. Ezért cserébe a Liner megkapta a teljes Treser csomagot. Bőrülések, sárvédő szélesítések, Turbo felnik, Treser első és hátsó lökhárítók, és sport futómű.

A teljesítményt egy 182 LE-s turbómotor biztosította, melynek alapul egy 2.3 literes alapból 160 LE-s motor szolgált. Mivel akkoriban a 200-ast nem szerelték összkerék-hajtással, Treser kielégítőnek találta az alapmotor 182 lóerejét. Treser terve szerint, majdan mikor a nagy Audi-t már négykerék-meghajtással is kínálják, a 200 "Kombilimusine" megkapja a "rövidített Quattro-k" 300 LE-s négyszelepes turbómotorját.

A Liner a tető és a csomagtér ajtó átalakításával egy egyedi luxusautó lett. Praktikus csomagtér ajtaján keresztül, kényelmes hozzáférést biztosított a hatalmas csomagteréhez. A hátsó üléssor lehajtható volt, valamint a csomagtartóba beépítettek egy harmadik üléssort szükség esetére gyerekeknek. Egy Audi 100 Avant és különböző Audi 200 Limusine stíluselemek keresztezésével létrejött, egy tágas, egyedi formavilágú "Kombilimusine" Audi.

Adatok:


Motor:
Öthengeres vízhűtéses soros motor, hat helyen fokolt főtengely, felülvezérelt motor, mechanikus üzemanyag befecskendező (Bosch K-jetronic), turbó (KKK Typ K26)

Teljesítmény:
Lökettérfogat: 2144 cm3
maximum teljesítmény: 134 kW (182 LE) 5700/perc-nél
maximum nyomaték: 252 Nm 3600/perc-nél
sűrítés: 8,8:1
turbó nyomás: maximum 0,6 bar
maximális sebesség: 230 km/h
gyorsulás: 8,2 s

Erőátvitel:
Elsőkerék meghajtás, ötsebességes váltó, hidraulikus kupplung

Váltó áttételek:
1. 3,600
2. 2,125
3. 1,360
4. 0,967
5. 0,778
R. 3,500
Differenciál áttétel: 3,889:1

Karosszéria:
Öt üléses "Kombi-Limusine" 2 gyereküléssel, 5ajtó, önhordó karosszéria

Felni:
210 TR 425

Gumiméret:
230/45 VR 415

Méret és súly:
Tengelytáv: 287 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1514/1515 mm
Karosszéria: 4825 x 1845 x1398 mm
Önsúly: 1360 kg
Összsúly: 1790 kg

Fogyasztás:
90 km/h 5. sebességfokozat 6,9 L/100 km
120 km/h 5. sebességfokozat 8,9 L/100 km
városban 12,8 L/100 km

Ár:
Audi 200 Treser Liner: 98.903 DM

(A fordításért felelősséget nem vállalok! Hibák, eltérések előfordulhatnak benne. Forrás)


Vissza a cikkekhez