Audi 200TQ Rally változat




Adatok:


Motor:
Soros öthengeres motor, öntöttvas blokk, turbófeltöltő
Alumíniumból készült 10 szelepes hengerfej, speciális acél főtengely
Lökettérfogat: 2.144ccm
Furat: 79,5 mm
Löket: 86,4 mm
Kompresszió: 6,3:1

Teljesítmény:
Maximum teljesítmény: 238LE @ 6000 RPM
Maximum Forgatónyomaték: 330Nm @ 4000 RPM

Futómű
Elől kétlengőkaros McPherson felfüggesztés
Elől 330 mm, hátul 280 mm-es tárcsafékek
160/66 R16 vagy 210/63 R16 (aszfalt) gumik

Erőátvitel:
Négy kerék meghajtás
Hatsebességes váltó

Méret és súly:
Hossz: 4,81m
Súly: 1,250kg
200 literes tank


Sport története:
1986-ben a "B csoport" betiltása után először 1987-ben vetettbe az Audi a 200-ast a Rally világbajnokságon. A "B csoportról" az "A csoportba" váltás rövid határideje miatt az Audi-nak nem maradt sok ideje egy erős Rally gépet építenie. Emiatt a Sport Quattro utódja nem volt egy igazi sportgép, a súlya és a hossza miatt (4,81 méter) inkább egy luxusautóra hasonlított. A bennfentes körökben a leggyorsabb "rally Taxinak" nevezték, és egészen máig ez a leghosszabb jármű, amellyel valaha is versenyeztek a világbajnokságon.
A sikerek nem maradtak el, már az első évben jól szerepeltek. Hannu Mikkola megnyerte a Safari Rally-t. Ezen felül Walter Röhrl a Monte-Rallyn 3. lett és az Acropolis-Rallyn szintén a 3. helyet szerezte meg. 1987 végén az Audi kivonult a gyári csapatokkal a Rallyból. Már csak remélhetjük, hogy valamikor még Ingolstadtiak újra feltámasztják a Rallyautóikat.

(A fordításért felelősséget nem vállalok! Hibák, eltérések előfordulhatnak benne. Forrás1, Forrás2)


Vissza a cikkekhez